Sök efter solglasögon
Filtrera på Pris

Pilot Solglasögon

 

FRI frakt - GRATIS rengöringskit!
 

Tyvärr har vi inte hittat några produkter.

 

Om Pilot Solglasögon


Solglasögon för piloter - Beyond The Image

För de flesta solglasögon uppfyller ett eller båda av två syften: som ett sätt uttalande att se "cool", och att hjälpa klara starkt solljus. Valmöjligheterna är oändliga synes, Canon och sträcker sig från polariserat till foto kromsyra till färgglada nyanser och nyanser. Målet för piloter solglasögon är mycket mer än ett sätt uttalande. Solglasögon bidra till att värna en pilot viktigaste sensoriska tillgång i flyget - vision. En kvalitet par solglasögon i sittbrunnen är viktigt miljö för att optimera visuella prestanda. Theys bidra till att minska effekterna av skarpt solljus, minska ögontrötthet och ögonvävnad Skydda mot exponering för skadliga solstrålningen. Dessutom skyddar de pilotens ögon från påverkan med föremål såsom flygande skräp från en fågelkollision, plötslig dekompression eller Aerobatic manöver år. Valet av toner för solglasögon är nästan oändligt, för de tre vanligaste toner är grå, grå-grön och brun, skulle någon för detta skall ett utmärkt val för The Aviator. Gray rekommenderade ÄR MEST Eftersom det snedvrider färg minst. Många piloter, rapporterar dock att grå-gröna och bruna nyanser Förbättra livfullhet och minimera blått och violett ljus som sprids, Malthus Förbättra kontrasten i dimmiga förhållanden. För pilot bör endast 70-85% av synligt ljus och solglasögon linser skärm sig inte nämnvärt snedvrider färg. Någon som nyanser blockera ut mer än 85% av synligt ljus rekommenderas inte för piloter på grund av risken för nedsatt synskärpa som kan resultera i svårigheter att se flyginstrument, skriven checklistor och data inne i cockpit. Medan polariserade linser är mycket populära, de är inte rekommenderas för användning i flyget miljön. Medan de är användbara för att blockera reflekterat ljus från horisontella ytor som t.ex. vatten eller snö, kan minska eller eliminera polarisering synlighet flyginstrument som innehåller anti-blänk filter som nya miljöer glaset sittbrunnen. Examensarbete polariserade linser kanske också stör sikten-through år flygplan vindrutan genom att öka strimmor i laminerat glas och maskera gnistrar av ljus som reflekteras bort av ett annat flygplan är flygkropp och vingar, vilket i sin tur kan minska möjligheterna för piloter att "se-och-undvika" andra flygplan. Foto kromsyra linser mörknar automatiskt när de utsätts för ultraviolett ljus och bli ljus i solljus. Majoriteten av den mörknande sker inom 60 sekunder, medan ljusare kan ta flera minuter. Foto kromsyra linser medan de flesta kan få så mörka som vanliga solglasögon, direkt solljus eller varma temperaturer 70 grader Fahrenheit ovan kan begränsa deras förmåga att på allvar mörkare, Minskad ultraviolett ljus exponering och i en cockpit kan begränsa deras effektivitet. Vidare kan bleka tillstånd foto kromsyra linser inte tillräckligt för att vara användbar tydlig När du flyger i moln eller på natten. Valet av bilder är mer en fråga om personlig preferens, men bajonett stil tempel som är mest populära eftersom de är lätta att sätta på eller ta bort iklädd headset eller en hjälm. Mindre linser kanske inte är praktiskt eftersom de tillåter för mycket synligt ljus och ultraviolett strålning för att skicka runt kanterna av linser. Slutligen är användningen av en rem rekommenderas för att förhindra Att vara solglasögon från oavsiktligt rubbas. Sammanfattningsvis kan samtidigt solglasögon lägga till mystiken i ett pilotprojekt, solglasögon är den viktigaste metoden för att skydda förarens ögon från reflexer i samband med starkt solljus och effekterna av exponering för solstrålning. Eftersom solglasögon är viktig tillgång Sådana år, var noga övervägande bör användas vid valet av lämpliga år för flygande par.

Hur viktiga är Aviator solglasögon för Piloter?

Många väljer aviator solglasögon som ett sätt uttalande, sikta på valet av piloterna solglasögon är en mycket mer avgörande beslut, ett som inte bör vara utan kunskap lätt tas om vikten av ögonskydd. Det finns mycket som tyder på att ljus, både det som vi kan se (synligt ljus), och ljus vi kan inte se (ultraviolett ljus) potentiellt kan skada ett pilotens ögon och kan leda till grå starr, makuladegeneration, eller, i vissa lådor , hudcancer runt ögonlocken. Vi vet alla att mycket intensiv visning ljuskällor gillar blixt från en svetsarens fackla, eller visar en solförmörkelse, kan orsaka allvarliga skador på ögon, blindhet eller jämnt. Klart vi är alla medvetna om att allvarliga skador kan uppstå ögat från svetsning bågar Utan någon visning ögonskydd. Ordentligt skydda våra ögon från avhandlingen händelser kan förhindra skada för våra ögon. Rätt ögonskydd för piloter är ännu viktigare eftersom de är en pilot viktigaste sensoriska tillgång. På grund av sin exponering för ultraviolett strålning av stora mängder riktig flygare solglasögon är väsentliga grund av sin form som skyddar Största runt ögonhålan är, förhindra skadliga strålar från ögat nå för sig själv. Piloter aussi utsätts för mer av den skadliga strålningen från solen eftersom de flyger på hög höjd minska mängden ljusspridning experiment när den färdas genom jordens atmosfär till jordytan. Dessutom har de senaste vetenskapliga studierna varnade för att uttunningen av ozonskiktet runt jorden har minskat mängden av skadliga strålningen från solen blockeras av ozonskiktet innan den når den lägre atmosfären. Det finns två typer av ljus som vi behöver för att skydda våra ögon från: 1. UV-A, även känd som "garvning strålar" i 315 till 400 nanometer Våglängder; 2. UV-B, även känd som "brännande strålar" i 280 till 315 nanometer våglängd, och; 3. UV-C, känd som "farliga strålar" i 100 till 280 nanometer våglängd. Allt ljus är en form av energi, ljus och UV-strålar är mycket starka och skada CDN ögonen om ögonen har Långvarig och / eller exponering för direkt strålning Kraftfull avhandling. UV-B, eller "blått ljus", är i det synliga området och har kopplats till hudcancer, liksom cancer i huden runt ögonhålan. Dessutom är UV-B-exponering starkt kopplad till kortikal katarakt i ögonen. När guldet Långvarig exponering för ultraviolett strålning Kontinuerlig inte kan undvikas Det mest effektiva form av skydd för piloter flygaren solglasögon är. Grund av sin form de ger största möjliga skydd för piloter ögonen.